Midsommar

Idag är det midsommar och vädret är som det brukar vara. Blåsigt, kallt och med en överhängande risk för regn. Det gör mig ärligt talat inte särskilt mycket, jag sitter gärna inne i lägenheten och blänger. Vi har nog tillräckligt med leksaker, såsom Wii, Playstation, filmer osv. att roa oss med. Plus att vi har tillräckligt med mat för att klara oss i alla fall en månad framåt.

Förutom en sak... Här gick vi och handlade i godan ro igår och jag var så nöjd för jag ansåg att jag fått med mig allt som var på min lista. Till och med färska jordgubbar, fast vi inte handlade dem förens halv åtta på kvällen! Påstått svenska, och riktigt goda kan jag tillägga. Nå, tillbaka med det som saknas. Nackdelen med att skriva en inköpslistaa och enbart skriva "ost" är att det i stundens hetta gärna kan bli missförstånd... Så jag fick alltså med mig En bit Saint Agur och en  bit Le Roule, men den vanliga osten som man äter till frukost glömdes helt bort. Hur ska vi nu klara oss? Suck... Jaja... Bara att hugga tag i en lian och svinga sig ner på Hemköp igen. Eller be David starta bilen och brumma ner när han har vaknat, vilket antagligen är lika troligt som att jag helt plötsligt skulle leka Tarzan.

Så vad kommer i övrigt hända i helgen... Inte mycket. Önskar väl kanske att det varit lite bättre väder så man skulle kunna ha grillat, men det får gå bra ändå... Lövbiff med klyftpotatis och kryddsmör blir mumma ändå.

Jaha... Det här blev ett tramsigt inlägg.

//S


Kommentarer
Postat av: susanne

Tja, jag var lika tramsig jag i min blogg...Midsommar är en tramsig helg!

2011-06-24 @ 11:09:18
URL: http://susannelundin.blogg.se/
Postat av: Sara

Låter väl som en relativt bra midsommarmat ändå!

Glad midsommar, syster min :) ♥



2011-06-24 @ 20:38:38
URL: http://saralundins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0