Dag 19. Detta ångrar jag

Ångrar inte särskilt mycket. Kanske att jag inte är mer bestämd på vissa punkter, som till exempel vad jag vill göra av mitt liv och så vidare. Men ärligt talat, det är ju främst yttre omständigheter som påverkar det och ibland är det inte så mycket att göra åt saker som blir fel.

Anser ganskas ofta att det är bättre att ta en passiv ställning om dåliga saker händer och då låta tiden utvisa lite hur saker kommer att bli. Kanske borde man agera mer aktivt? Men det är nog bra att jag inte lägger mig i allt, jag är i alla fall ganska öppen med vad jag tycker om saker.

Skulle gärna gjort klart B-uppsatsen i Media- och Kommunikationsvetenskap, men jag höll redan på att stånga mig blodig mot examinatorn (som inte tyckte om oss språkvetare) så till slut lät jag det vara. Det var inte värt ansträngningen helt enkelt. Alla kan inte gilla en och när någon så öppet visar agg mot en så kan det vara lika bra att backa. Min personliga teori är att personen ifråga var språkblind och därför arg på alla som hade någon form av förståelse för språk.

Det är som sagt inte någonting som jag direkt ångrar, eftersom jag vet att jag gjorde vad jag kunde, men det är ändå något som skulle varit lite trevligt.

Nä, nu får det vara för idag. Arbetet kallar.

xoxo
/S


Kommentarer
Postat av: susanne

Hm, ja i bland får man se vart man landar...Det är inte alltid det finns ett givet svar och med tiden hittar man svaret...Samtidigt ska man veta att inget är omöjligt...

2011-01-24 @ 22:44:21
URL: http://susannelundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0