Dag 14. Vad hade jag på mig idag

Men... Är inte det här samma sak som dag 10 (eller vilken dag det nu var)? Är folk verkligen så intresserade av att veta vad jag valt för Ellos-outfit idag? Nä, skojade bara, idag är det INTE en kreation från Ellos. Jo, jeansen är det. Jag är ledsen, men kan man köpa jeans med perfekt passform på postorder för 119 kronor så är det exakt det jag tänker göra.

För att inte göra det här till exakt samma som dag 10 så skriver jag bara lite kort om dagens outfit och sen så får det bli lite allmänt om kläder. Okej? Våga inte säga emot, då åka ni på moppo. Jaja.. Som sagt så är dagens jeans från Ellos, svarta, rak modell (möjligen lite bootcut hmm). Tröjan är en illrosa sak från Lindex. Är nog egentligen tänkt att man ska kunna ha på typ stranden eller så på sommaren, men det är så avlägset nu, så jag behövde en färgklick.

När jag letar kläder brukar jag oftast köpa ganska enkla saker. Mycket basic som man kan ha till jobbet utan att behöva skämmas ihjäl. Inte saker som man kanske skulle vända sig om på stan och tänka "wow vad snyggt", men dom fyller sin funktion när jag rumlar runt i sovrummet klockan sex på morgonen och försöker få på mig någonting som är åt rätt håll, är helt och inte skrämmer iväg omgivningen.

Så det är mina vardagskläder. Men vad köper jag då som jag tycker är snyggt? Inte särskilt mycket mönstrat kan jag väl säga. Jag tror på att matcha med accessoarer för att få det att bli roligare. Däremot brukar jag leta efter ett fint material och/eller en snygg skärning. När man är lite tjockis som jag är, och dessutom har en tunn plånbok, så kan detta bli en utmaning i sig, då folk förväntar sig att tjockisar även ska ha a) stora rumpor b) valkar som de vill dölja i tälttröjor.

Jag har ingen stor rumpa. Breda höfter, jovisst, men där bak är det ganska platt, vilket medför att byxor gärna vill hasa ner och sätta sig på ett mycket ocharmigt sätt. Finns ingenting som kan göra mig så vansinnig som att gå omkring och leta efter ett par jeans på stan! Innan jag hittat några som inte är gjorda för ankrumpor så har det flugit gnistor för länge sedan!

Och ja... Tälttröjorna behöver jag väl inte ens kommentera? Vad fan, jag kanske inte är size 0, men jag har iaf en midja! Fåntrattar. Tänker ofta att man borde börja designa tjockiskläder som faktiskt är till för tjockisar och inte så som snobbiga designers (fåntrattar) tycker att tjockiskläder borde se ut, som ärligt talat aldrig ser bra ut ens på modellerna som bär dem.

Märkligt hur det ibland är lättare att hitta en klänning som sitter bra än en tröja (vilket jag för övrigt borde ta och köpa)? Något att tänka på för er designers där ute...

xoxo
/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0