Dag 13. Den här veckan

Ja, idag är det ju måndag, så jag får väl skriva om förra veckan istället, för hittills denna vecka har jag inte gjort annat än att släpa mig upp ur sängen och gått som en zombie till jobbet (synd att David reda åkt iväg till sitt, han är ju ett fan av zombies).

 

Så förra veckan… Första veckan tillbaka på arbetet efter julledigheten. Kan väl inte säga att det hände så mycket speciellt. Torsdag var i och för sig röd dag, vilket innebär att jag skulle jobbat halvdag på onsdag också. Jaja, återkommer till den fadäsen.

 

Så måndag och tisdag var ganska lika varandra. Jag klev upp, åkte till jobbet, jobbade, kom hem, lagade middag, kollade på Morden i Midsomer och sedan gick jag och la mig igen. Läste lite i sängen innan, såklart, eftersom jag inte kan sova annars.

 

Onsdag var det som sagt halvdag på jobbet, men eftersom kontoret behövde städas och jag dessutom väntade på ett bud, så blev jag i alla fall kvar till klockan var halv fyra. Budet dök aldrig upp, och det syns inte längre att golvet är skurat.

 

I torsdags… Ja, vad gjorde jag i torsdags egentligen? Låg i soffan antar jag. Kollade på någon film. Träffade typ inte en kotte. David och Henrik drog iväg ut en sväng. Lagade middag. Tror jag. Jo, det måste jag ha gjort. Kom inte ihåg vad jag åt. Eller vad jag hade på mig, och så vidare.

 

Fredag tillbaka till arbetet. Var på kontoret 07:00, jobbade och slet som ett djur. Inga tecken efter budkillarna (vart sjutton har dom tagit vägen egentligen?). Halv fyra tyckte min kollega att jag kunde gå hem (vi var bara två som jobbade på kontoret) då telefonen höll sig tyst under större delen av dagen.

 

Helgen har som vanligt gått alldeles för fort. Det har regnat i Göteborg, mycket snö har smält, men under snö göms tyvärr is. Gjorde årets första vurpa utanför Hemköp i lördags. Jag hade inte en chans! Rätt ner i en vattenpöl! Hmpf.

 

Och nu… Måndag igen.

 

xoxo

/S


Kommentarer
Postat av: Susanne

Årets första bad alltså! Roligare att göra det någon annanstans...Kan man tycka..."s"

2011-01-10 @ 21:16:53
URL: http://susannelundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0