Dag 11. Mina syskon

Jag har två systrar, 4 och 8 år yngre än undertecknad (eller 3,5 och 7,5 om vi ska vara noga, nu ska vi inte utmåla mig som äldre än vad jag är hmpf!).

 

Den äldre av dem, Fia, har kommit in på en utbildning i Uppsala, kulturentreprenörskap tror jag visst att det var. Fråga mig inte vad man gör på den utbildningen, för jag har ingen aning. Efter mycket letande och gnetande har hon till slut hittat ett boende, så nu kan hon vara glad att hon kom in på sitt förstahandsval igen.

 

Fia spenderar mycket av sin tid med datorn, supernörden brukar jag kalla henne, och får då oftast en sur blick. Ursäkta mig, hon ger inte blickar, hon blänger hehe. Skämt åsido, så spenderar hon mycket tid med att spela spel och att rita, vilket hon är väldigt duktig på. På det stora hela är hon väldigt snäll och söt, men med ett fruktansvärt morgonhumör. Det riktigt spottar och fräser om henne när hon vaknar (undrar om hon blir elektriskt uppladdad av sängkläderna? Måste undersökas!).


Den yngre heter Sara och är känd som den stora retstickan. Väldigt söt och väldigt flickig, och duktig på det mesta om hon själv vill. Sara går på gymnasiet och ska bli frisör. Hon har redan fått klippa mig en gång och jag blev väldigt nöjd. Det är bra att hon får utlopp för sin kreativitet.

 

Så, tillbaka till retstickan. Det här är alltså tjejen som tjatade till sig det mesta när hon var yngre och när man gnällde på henne fick man till respons ”Ja, men jag får ju den, för jag är BORTSKÄMD” (och ett nöjt flin efteråt). På gott och ont har retstickan vuxit bort lite när hon blivit äldre, men det betyder inte att hon inte kan reta gallfeber på nästan vem som helst. Men hon är även väldigt snäll och glad, så man är inte sur särskilt länge på henne J

 

Summa kardemumma, så tycker jag väldigt mycket om mina små fjantsystrar.

 


Fia


Sara
 

xoxo

/S


Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad fint du har skrivit om dina systrar!

2011-01-05 @ 20:58:17
URL: http://susannelundin.blogg.se/
Postat av: Sara

Hihi, låter som jag det!

2011-01-06 @ 11:33:59
URL: http://saralundins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0