Dag 10. Det här hade jag på mig idag

Kläder. Fy. Missförstå mig rätt, jag älskar kläder, men jag älskar inte att behöva gå omkring och leta efter saker som jag både gillar och som dessutom passar mig. Det är en stor skillnad på att tycka att något är snyggt och att tycka att det där vill jag ha. Därmed är det endast vid mycket sällsynta och plågsamma tillfällen som jag beger mig ner på byn för att leta kläder, och när detta väl sker ser jag till att få det gjort på så kort tid som möjligt. Jag är definitivt inte en person som har något tålamod till att springa in på alla H&M som existerar.

 

Så dagen till ära har jag på mig ett par kritstrecksrandiga kostymbyxor, med pressveck naturligtvis. De sitter bra och hör inte till den typen som blir fyra storlekar för stora så fort man använt dem en gång, vilket uppskattas mycket. De har hög midja, och jag personligen tycker att de är helt riktiga vardagskläder som jag kan ha till arbetet.

 

Till detta har jag ett turkost linne, väldigt basic och utan några utsmyckningar. Med andra ord ett ganska tråkigt linne. Hade jag varit lite mer solbränd så hade det kunnat vara väldigt fint, men eftersom det nu är januari så är tyvärr solbrännan borta för länge sedan. Över linnet har jag därför en lång svart skjorta med ¾ärmar. Denna skjorta är jag faktiskt ganska förtjust i, även om den antagligen inte smickrar mig det allra minsta. Men den är bekväm att dra på, och trots att den inte är särskilt rolig så funkar den till jobbet.

 

Vidare har jag strumpor med röda och lila stjärnor på, och en stor herrklocka med en blingig (om någon tar illa upp för att jag använder ordet blingig så vill jag be att få påminna om att ping numera finns med i SAOL) döskalle i. Runt halsen hänger det ett enkelt silverhalsband med ett litet hjärtformat hänge som jag fick av David när jag fyllde 2009. I år fick jag en matberedare. Hmmm.

 

Det var alles för nu.

 

xoxo

/S


Kommentarer
Postat av: Susanne

Fyllde du 2009 år eller?..."fniss" Ja, det är ju en viss skillnad mellan matberedare och halsband...Öh, jag menar att du är liksom lite mer stationär i köket nu kanske...2009 års present kanske mer ska ses som lockbete?

2011-01-04 @ 20:00:25
URL: http://susannelundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0