Dag 6. Min dag

Min dag… Ja, den var väl lagom spännande. Gick upp vid sex, åt frukost, exakt 06:27 gick jag ut genom dörren och lufsade ner till spårvagnen (inte så mycket lufsade som åkte isbana kanske). Spårvagnen var i tid, vilket den vagn jag tar på morgonen oftast är. Lucky me! Kom till Redbergsplatsen där jag bytte till buss 60 för att slippa halka fram ännu mer.

 

Var på kontoret cirka 07:10, som vanligt nästan en timma tidig. Tycker det är ganska skönt den timmen när man är ensam på kontoret och telefonerna inte börjat ringa ännu. Synd att jag inte får betalt för det, eftersom jag ändå brukar jobba under den timmen (och skriva blogginlägg). Halv åtta kom Henrik, vilket jag fann mycket förvånande, då mina kollegor normalt sett brukar dyka upp någon gång mellan 08:10 och 08:45!

 

Så var det slit och släp hela dagen, lämnade inte ens kontoret för lunch, utan lunchen intogs vid skrivbordet. Som vanligt skällandes på mina kollegor som sitter på andra sidan jordklotet. Hur kan det komma sig att ingen är lika smart och logisk som jag? Pust… Jaja, jag gör mitt bästa för att de ska lära sig.

 

Kom hem strax efter fem på eftermiddagen och lagade mat. Middag blev en variant av Paneng Gai. Inte riktigt lika god som den man får när man går ut och äter, men definitivt fullt ätbar. Mätt blev jag i alla fall, och jag tror pojkarna var nöjda, trots att den var stark. Fortsatte min kväll med att titta på när Henrik gjorde sig i ordning för krogen och David bråkade med datorn för att få grafikkortet att fungera som det skulle.

 

Jagade bort David från datorn och började sätta ihop låtlistor för vår kommande bilresa (70 mil på torsdag). I min mening är det bäst att ha riktigt blandad musik så ingen kan gissa vad nästa kommer att bli. Keeps you on your toes! Så, min lista är en salig blandning av metal, hip hop, ska och lite dunka dunka. Blir intressant att se vad pojkarna säger!

 

Som avslutning på kvällen tittade vi på Filip och Fredrik mot Stefan Holm. Efter 50% reklam och tre deltävlingar var det slut, och så var även jag. Då var det dags att krypa till kojs och i vanlig ordning var jag tvungen att läsa lite först, annars kan jag inte somna. Igår blev det Alice Sebold – Flickan från ovan. Igen. Men den är så bra! Även om jag tycker den engelska titeln är sååå mycket bättre än den svenska. The Lovely Bones vs. Flickan från ovan?

 

xoxo

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0