Dag 2. Min första kärlek

Oj… Bra fråga. Vilken typ av kärlek menar man? Antar det är fri tolkning som gäller. Från början hade jag tänkt skriva om hunden Pentus här. Det var en riktig kompis det (trots att han knuffade ner mig i snöhögar när jag kom hem från skolan och stal min mössa). Men det jag skrev blev inte särskilt bra, antar att det är för länge sedan nu, tyvärr.

 

Tanke nummer två är att jag skulle skriva något om mamma, för det är nog ändå alla småflickors första kärlek. I alla fall när man är en sån mammagris som jag! Men det får vi ändå spara till nästa inlägg.

 

Så vad ska jag då skriva om? Ja, istället för en första kärlek, varför inte skriva något om den nuvarande? Har noterat att det faktiskt inte finns någon rubrik för det, så varför inte?

 

Som sagt så bor jag tillsammans med David. Vi har varit tillsammans sedan mars 2008, tror jag i alla fall - åren flyter ihop, och förlovade oss 6:e mars 2009 (det vet jag dock för det står i ringen). Vi träffades när han bodde tillsammans med min kompis Kicki i Oslo och jag hälsade på för en helg bestående av öl och tv-spel. Kärlek vid första ögonkastet, njae kanske inte riktigt. Snarare fjärde eller femte. Över en kebab i pitabröd med den starkaste kebabsåsen jag ätit till dags dato.

 

I augusti samma år flyttade han ifrån Kicki och flyttade in med mig i Göteborg istället. Just nu har vi (läs jag) projekt att ta honom till alla kontinenter (i alla fall där det finns värme och stränder hihi). Hittills är Nordamerika (Los Angeles) och Afrika (Djerba) avklarat i alla fall. Vi kanske inte alltid kommer överens, men för det mesta gör vi det och han har definitivt blivit min bästa vän under den tid vi varit tillsammans, och varje dag är jag glad över att få vara med honom.

 

Det var nog med puttinuttighet för den här gången. Ser fram emot dag fyra när jag kan sluta skriva puttinuttigheter och återgå till mitt cyniska själv igen.


 


xoxo

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0