Dag 21. Ett annat ögonblick

Är det någon som haft idétorka när de skrivit ner dessa punkter? Verkar faktiskt inte bättre. Fantasilöst!

Så, ett annat ögonblick alltså... Ja, jag vet inte. Vet inte om jag kan komma på så väldigt många omvälvande tillfällen som är värda att skriva om, så vi får väl ta något tillfälle som varit trevligt i största allmänhet.

Hmm... När jag och David nyss blivit tillsammans så bodde han i Oslo och vi turades om att hälsa på varandra. Kanske inte fullt varje helg, men det blev ganska många helger i alla fall. En helg när jag skulle hälsa på honom visade det sig att det var "Musikens Dag" i Oslo, något som varken David eller jag hade någon koll på.

För er som inte vet vad Musikens Dag är så betyder det att dom smäller upp en massa scener över hela Oslo där mer eller mindre stora band får uppträda. Lite som Göteborgskalaset varit, kanske man kan säga. Musiken varierar stort från till exempel reggae till riktig black metal.

Detta var i alla fall i början av sommaren, antagligen bland de första riktigt varma dagarna, så vi bestämde oss för att gå ut på stan och strosa omkring och bara titta. Det var mycket folk ute, som förväntat, men väldigt trevlig stämning. Alla uteserveringar hade öppet, plus några extra som satts upp enbart för detta tillfälle.

Det var allt som allt en bra dag. Drack någon öl i solen, åt en hamburgare med chips (!!) till, lyssnade på mycket bra musik och bara existerade en stund.

xoxo
/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0