Dag 16. Min första kyss

Den här dagen har jag bävat för! Jag har faktiskt ingen aning! Har helt förträngt hela saken. Kan det ha varit så värdelöst? Eller är det återigen bara jag som är förvirrad och har noll koll? Tänker riktigt, riktigt hårt men kommer inte fram med någonting. Så som jag låter kan man tro att jag aldrig kysst någon, men det är jag däremot helt hundra på att jag har gjort, en gång eller två.

Eeeh... Ja... Det här kan ju bli ett riktigt kort inlägg, när jag inte vet vad jag ska säga. Får väl skriva om kyssar i allmänhet, i brist på snaskigare material (ledsen ni som sett fram emot det här inlägget).

Så som jag ser det finns det tre typer av kyssar.

Typ 1. Stenansiktet. Hårda kyssar där det mer känns som om man stångas med någon än faktiskt kysser dom. Tänder som slår emot varandra och skavsår på läpparna. Det verkar som om en del tror att det är en tävling, kysser bäst som kysser hårdast. Nå, newsflash, så är inte fallet. Det är bara irriterande och om ni fortsätter stångas sådär kommer ingen att vilja kyssa er igen. Inte så mycket att kyssa en groda som att kyssa en dörr. Fy!

Typ 2. Vattenfallet. Här har vi totala motsatsen. Någon utan muskler i ansiktet som bara slafsar som en stor hund. Det är inte meningen att näsan, hakan och halva kinderna ska vara i er mun när ni kysser någon. Seriöst! Lite självbehärskning. Lite fokusering tack! Det här är antagligen den jobbigaste av varianterna, för när slafsandet är klart så får man försöka torka av ansiktet lite diskret (och kanske även passa på att försöka smita ut genom bakdörren). För mycket saliv är bara äckligt, försök istället att koncentrera er på läpparna istället för att få så stor yta som möjligt in i er käft. Det är som en slemmig dammsugare som hugger tag i ansiktet! Hjälp!

Typ 3. Prinsen. Ja, vad säger man... Här är då mellantinget. Eller inte ens mellanting, utan någon som faktiskt kan kyssa någon utan att bete sig varken som en hård dörr eller som en slemmig dammsugare. Kyssen placeras på läpparna, inte på resten av ansiktet. Tänderna krossas inte. Eventuella skavsår uppstår endast om kyssandet pågår under en längre period. Det är mjukt utan att vara slafsigt. Kyssandet används inte som ett vapen. Ja, jag kan fortsätta mycket längre, men jag tror ni förstår min poäng.

Det var allt, nu måste jag ta tag i KRS.

xoxo
/S


Kommentarer
Postat av: susanne

Pussilipuss...Är i Uppsala.Massor med snö här...

2011-01-13 @ 22:34:48
URL: http://susannelundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0