Dag 12. I min handväska

Hej, jag heter Sandra och jag tycker om handväskor(men äger inte så många som är hela). Dagen till ära har jag en silverväska med lite imiterade ormskinnsdetaljer och nitar. Äkta Guess-kopia, straight from Tunisia. Denna fick jag av min mamma, som köpte den mer för att få diskutera priset och göra en bra affär, än för att hon ville ha det (konstiga mamma, den är fiiin!)

Väskan är idag ganska tom, då jag ganska nyligen bytte från min grå fusk-Prada (som numera heter PRA A, då bokstaven D har ramlat av). Så vad kan jag då tänkas ha i min väska... Hmm... Nyckelknippa med arbetsnycklar och två hemnycklar (en som inte passar till någon dörr längre)... Pass, i brist på riktigt ID-kort (ja jag SKA gå och fixa det, men allt sånt där trams kostar ju skjortan), spårvagnskort som jag aktiverade imorse. Vaselin. Inköpslista från måndagens storhandling, som jag även skrivit denna termins skolschema på. Lite kvitton, från Överskottsbolaget och Hemköp. Stora plånboken och rikskuponger. Ja, det var nog allt.

Ifråga om plånbok så är den jag har stor och svart och gjord i skinn, men den funkar alldeles utmärkt tycker jag. Framför allt är det ju bra att det är knäppspänne och dragkedja på den så att allt håller sig på plats. Nackdelen med plånboken är att när man öppnar den så flyger det ut malar. Måste vara dom som äter upp mina pengar hmm... Ja, det är ju ganska många kortfack i denna och det är ju bra, eftersom du nästan måste ha ett kort för att få byta strumpor.

I övrigt inte mycket spännande innehåll i vare sig plånboken eller väskan. Skulle ha skrivit det här inlägget medans jag gick omkring med min andra väska som innehåller ungefär 10 olika läppglanser, ännu mer kvitton, hårspännen halsdukar och så vidare. Där kan det minsann finnas skatter!

Ja, en annan sak som normalt brukar finnas i min handväska är den kurslitteratur jag håller på med för stunden. Men eftersom min termin startar först den 17:e så ligger min kurslitteratur hemma och väntar på att öppnas. Suck... Jag hoppas det blir sommar fort så man får lite energi.

Bilder på väska kommer eventuellt vid senare tillfälle. Om jag orkar.

xoxo
/S


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja, lycka till med väskan gumman! Den är ju gaska stor så du kan nog få ner mycket trams ska du se!

2011-01-07 @ 22:12:05
URL: http://susannelundin.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 :P

2011-01-08 @ 15:58:06
URL: http://flizanlizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0