Dag 7. Min bästa vän

Vadå bästa vän? Trams. Som jag sagt så är det nog David i dagsläget, men nu har han redan fått ett inlägg, så då får det bli person nummer två som står mig närmast. Vem då undrar ni då? Jo, jag själv såklart! Inser att jag redan fått ett inlägg dedikerat till mig själv, men nu är jag lite egotrippad (och jag sitter dessutom på jobbet och har precis vunnit en dust mot våra dokumentationskontrollanter i Indien, så jag känner mig en smula cocky).

 

Så, varför är jag kompis med mig själv? Ja, jag vet själv vad jag tycker om för mat, så om jag beställer mat till mig själv får jag alltid något gott, om inte restaurangen är värdelös. Köper jag present till mig själv får jag alltid den perfekta presenten. Dessutom är det ingen som spenderar så mycket pengar på att få mig att må bra som jag själv, även om pengarna helt ärligt har fått gå till helt andra saker den sista tiden.

 

Vidare så är det bara jag som orkar lyssna på mig själv om jag haft en dålig dag, och jag vet precis vad som piggar upp mig när jag känner mig trött och orkeslös (det vill säga, inte mycket, så låt mig ligga ifred och sova i soffan). Och när jag är pigg känner jag mig själv tillräckligt för att veta att jag kan flytta berg om det krävs. Inte bokstavligen talat, utan metaforiskt, okej?!

 

Nackdelen är väl att samtidigt som man är sig själv närmast så kan man samtidigt vara sin värsta fiende? Men den diskussionen sparar vi till någon annan gång.

 

xoxo

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0