Dag 5. Det här åt jag idag

Inledde dagen med två skivor vörtbröd och gräddost på dem. Är det jul så är det! Till det drack jag som vanligt en stor mugg med Earl Grey blandat med lite mjölk. Och då var det såklart inte det vanliga Lipton eller Tetley Earl Grey (blä), utan jag köper mitt te hos en liten gubbe i Haga. Riktigt starkt ska det vara mmm.

 

Sen kom jag då till jobbet och eftersom det är juletider så betyder det även att julgodiset kommer! Så lite choklad har det såklart slunkit ner. Särskilt förtjust i några bollar med mörk choklad på utsidan och vit pepparmintchoklad inuti.

 

Tillslut så är det dags för lunch och i vanlig ordning blir det då rester från gårdagens middag. Just idag blev det ekologiska köttbullar med gräddsås, rårörda lingon och potatis. Det är konstigt hur man alltid är svältande från klockan tio på dagen fram tills lunch på måndagar. Måndagar är alltså hårda dagar för matvrak (man kan ju inte äta sig mätt på godis under förmiddagen, måste ju tänkte lite på figuren – cirkeln that is).

 

För ovanlighetens skull fick vi lite eftermiddagsfika på kontoret, bestående av glögg och pepparkaka. Och i samband med att glöggen kom fick vi även en till julklapp bestående av en massa godis. Pust. Det är hårt att vara godisråtta!

 

Efter många timmars hårt slit så får man äntligen åka hem. Middagen bestod av spaghetti och köttfärssås (köttfärssåsen blev något vattnig, måste ha varit krossade tomaternas fel hmm). Mycket parmesan på såklart. På det stora hela en god middag, men knappast särskilt originell.

 

Det var dagens mat, jag har säkert missat någonting, det är ju som sagt jul och då äter man ju konstant…

 

xoxo

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0